Класне керівництво


Урок на тему: «Україну чарівну я щиро люблю».                                            Перший урок для учнів  5 класу у 2018/2019 навчальному році
Мета: працювати над удосконаленням ключових  компетентностей учнів, утверджувати  уявлення учнів про школу як країну знань, моделювати ситуацію успіху під час гри, розширювати кругозір учнів про рідну Україну,  розвивати уяву, мислення, увагу, пам’ять, творчі здібності; виховувати патріотичні почуття.
                                                      Хід заняття
 Читання поезій Ліни Костенко
УСЕ МОЄ, ВСЕ ЗВЕТЬСЯ УКРАЇНА
Буває , часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,—
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є — дорога, явори,
усе моє, все зветься — Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.
Спинюся я
і довго буду слухать,
як бродить серпень по землі моїй.
Ще над Дніпром клубочиться задуха,
і пахне степом сизий деревій.
Та верби похилилися додолу,
червоні ружі зблідли на виду,
бо вже погналось перекотиполе
за літом — по гарячому сліду...

     Дорогі діти, відщебетало тепле гомінке літо і щедрий вересень першим жовтим листям та ранковою прохолодою покликав нас до школи. Я рада вітати вас! Сподіваюсь, що час відпочинку був проведений з користю. Я розраховую, що ви з новими силами, з радістю продовжите подорож у різнобарвний світ знань. Бажаю вам, діти, міцного здоров’я, витримки та палкого бажання навчатися і зростати розумними людьми.
Кожного року  проводиться у школі перший урок. Цей урок завжди незвичайний, тому що йдеться на ньому про найдорогоцінніше, найсвятіше, що є на Землі в кожного народу. Ми говоримо про нашу Батьківщину, адже Батьківщина – це рідні степи, лани, озера, це рідні куточки, рідна домівка та родина. Тому і не дивно, що мова піде саме про нашу славну, прекрасну, неповторну Україну. (вірш «Гарна назва «Україна»)

 Гарна назва «Україна»:
 сенс значний в собі таїть.
«У» — то урожай в країні,
«К» — то Київ, що стоїть.
«Р» — рівнини під степами,
«А» — то армія міцна,
«Ї» сховалась за лісами,
«Н» — то ненька дорога.
«А» — то аґрус, абрикоси,
І акація струнка,
Що розпустить свої коси,
                                Коли прийде вже весна.
Учитель.  З чим асоціюється у нас наша Батьківщина? Які образи виникають у нашій уяві, коли ми чуємо слово «Україна»? А перевіримо це ми за допомогою вправи  «Коло асоціацій».
(Вправа «Коло асоціацій)
(Клас розділений на дві групи. Учні кожної групи на листку формату А-4 у вигляді променів  по черзі записують усі асоціації  із словом «Україна»)
Учитель. Як бачимо, діти, Україна – це яскравий, неповторний і такий рідний та близький нам усім світ. Шануймо її, бережімо її, тому що тільки на своїй землі ми можемо відчувати себе захищеними.
Нам потрібно берегти, примножувати те, що маємо, аби не втратити. І сьогодні наша справа – відвойовувати і боронити власні куточки. Ми знаємо з вами, що нелегкі часи панують і зараз на Україні. Знову ворог хоче собі ласий шматок від нашої Батьківщини, але вірою і правдою боронять наші землі на сході України мужні та сміливі вояки, які прагнуть, щоб ми з вами  мали мирне небо над головою. На жаль, діти, війна – великий біль від втрат. З початку оборони нашої Вітчизни багато  воїнів окропили рідну землю власною кров’ю. Ціна оборони рідної сторони – це життя. В душах тисяч матерів залишаються відкриті рани та біль від втрат. Тому нам, людям, що живуть на мирних територіях України, потрібно шанувати і берегти пам’ять про захисників, що ціною власного життя відвойовували кожен сантиметр нашої землі.
Учитель. Без сумніву, ми любимо нашу Батьківщину. А чи знаємо ми її куточки? Чим ми можемо пишатися? Діти, а в яких куточках України були ви?
( Діти називають місця України, які вони відвідували)
Учитель. А чим вразили вас ці місця? Чим запам’яталися?
( Учні відповідають)
Учитель. Як бачимо, Україні є чим пишатися. Кожного року ми зустрічаємо на теренах нашої держави велику кількість туристів, які знають і люблять Україну. Поважають нас як націю і  ставляться до неї шанобливо.
Різні в світі є країни,
Різні люди є у світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти. 
Є з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім,
То — прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Там шумлять степи безкраї,
Наче вміють говорити,
Там ясніше сонце сяє,
Там солодше пахнуть квіти. 
Різні в світі є країни,
Гарні є і є багаті,
Та найкраще в Україні,                                                                                                             Бо найкраще в рідній хаті.
Учитель. Діти, пригадайте, а що ми знаємо про Україну? Що нас вирізняє   
з-поміж інших країн? (Очікувані відповіді учнів: державна символіка, усна народна творчість, народні символи, костюм, страви і т. д.)
(Гра «Я знаю  Україну»)
Учитель. А зараз я пропоную перевірити ваші знання про Україну.
Питання для гри:
1.     Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються на Великдень. (Писанка)
2.     Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Великоднем як засіб від злих сил. (Верба)
3.     Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
4.     Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (Тополя)
5.     Чим прикрашають голову українські дівчата? (Вінок)
6.     Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
7.     Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорозька Січ)
8.     Який із найдревніших знаків є Малим Державним Гербом України? (Тризуб)
9.     Автор слів Гімну України. (П. Чубинський)
10.                        Яка назва Гімну України? («Ще не вмерла України»)
11.                        Як називається Основний Закон України? (Конституція)
12.                        Які кольори Державного прапора України? (Синій, жовтий)
13.                        Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)
14.                        Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. («Кобзар»)
15.                        Назвіть композитора, який поклав вірші Павла Чубинського, що стали гімном, на музику? (Михайло Вербицький)
16.                       Що перевозили чумаки(сіль)
17.                       Як називаються пісні, що виконуються навесні? (Веснянки)
18.                       Який Святий приносить подарунки тільки чемним діткам? (Миколай)
Вчитель. Кожній  команді необхідно правильно скласти прислів`я  з половинок і прочитати їх.(Гра «Знайди пару»)

Вчитель
Перед вами аркуш, на якому ліворуч написано свято. Ваше завдання –
визначити дату, коли в Україні відзначають це свято.
1.Новий рік _________
2.Міжнародний жіночий день ____________
3.День захисника України__________
4.Різдво________
5.День Конституції України_________
6.День соборності України___________
7.День незалежності України__________
8.День Святого Миколая______________
9.День Знань________
Відповіді:
1 січня; 8 березня;14 жовтня; 7 січня; 28 червня; 22 січня; 24 серпня; 19грудня; 1 вересня.

Вчитель.  Діти, ми добре пограли, час подумати про обід. Українці люблять смачно поїсти. А ви особисто приготуєте український борщ? Зараз ми перевіримо.
     Командам надаються  картки з переліком продуктів. За дві хвилини учасники повинні підкреслити ті продукти, з яких готують український борщ.
Свинина, цукор, квасоля, оцет, цибуля, огірок, буряк, гарбуз, морква, гречка, рис, олія, ковбаса, борошно, шпроти, картопля, часник, сметана, капуста, кукурудза, огірок, томатний соус, солодкий перець, яблуко, слива, гострий перець, сир, кріп, сіль, черешня, груша.
Вчитель.Наступний конкурс «Для кмітливих» Учасники повинні виконати математичні дії, щоб дізнатися правильну відповідь.
Завдання для І команди
Якщо правильно виконаєте дії, то дізнаєтеся, скільки жовтих зірок на прапорі Європейського Союзу.     36/6+6=12
Якщо правильно виконаєте дії, то дізнаєтеся , скільки медалей завоювали українські спортсмени на XXXI Літніх Олімпійських іграх в Ріо-де-Жанейро -2016.                                   250*3-740+1=11         
Завдання для ІІ команди
Якщо правильно виконаєте дії, то дізнаєтеся, скільки років незалежною є наша Україна 4*9-9=27
Якщо правильно виконаєте дії, то дізнаєтеся, скільки медалей завоювали українські спортсмени на  літніх Параолімпійських іграх в Ріо-де-Жанейро -2016.                                    600/3-83=117

ІІІ.Підсумок.
Учитель. Отже, є нам чим пишатися. І багато ми знаємо про нашу державу. Залишається нам, теперішнім і прийдешнім поколінням, зберігати та примножувати дорогоцінні скарби нашої неньки України.
Учитель. А зараз я даю вам чарівну квітку, яка здійснює бажання. Тримаючи її в руках, спробуйте сформулювати побажання Україні.
( Вправа «Квітка бажань»)
 (Діти передають квітку, промовляючи побажання Україні)
Учитель. Україна – наша рідна земля. Земля краси, вишуканості та тендітності. Земля, що зігріває нашу душу теплом та відчуттям рідного дому. Плекаймо її, бережімо її, примножуймо її надбання, будьмо гідними громадянами своєї Вітчизни. Нехай в кожному пломеніє непоборний вогник любові до своєї Батьківщини.
Україно  моя  неозора,
Дуже  хочу  тобі  побажати,
Аби  сяяли  радісно  зорі,
Щоб  хотілось  схід  сонця  стрічати.
Щоб  ліси  скрізь  шуміли  веселі
Та  щоб  плівся  гнучкий  виноград,
Щоб  сміялись  у  кожній  оселі,
А  країна  цвіла,  ніби  сад.
Хай  шумить  під  віконцем  ліщина,
Соловейко  всю  нічку  співа,
Ніби  дівчина,  в  лузі  калина
Восени  знов  намисто  вдяга.
Краю  мій,  тобі  сонця  бажаю,
Аби  хліб  на  полях  колосився.
Я  тебе  по  віночку  впізнаю.
Щастя  всім  нам,  хто  тут народився. 


12 жовтня проходила виховна година "Безпека руху в громадському транспорті2







21.11.2018р. Цікаво для учнів пройшов День Гідності та свободи

ІНСТРУКТАЖІ
Результат пошуку зображень за запитом "пори року для дошкільників"Результат пошуку зображень за запитом "пори року для дошкільників"
Бесіда на тему: «Правила протипожежної безпеки. Причини виникнення пожеж»
Мета: розширити уявлення учнів про причини виникнення пожеж та можливі наслідки. Сприяти запобіганню пожеж, що виникають з вини дітей.
Хід бесіди
1.    Вступне слово вчителя.
Вогонь – друг, вогонь – ворог... Якою гранню він обернеться, залежить від людини. Коли свого часу Ейнштейна запитали, чи небезпечна атомна енергія для людства, він відповів: “ Не більше ніж коробка сірників, річ тільки в тому, до чиїх рук вона потрапить ”
2.    Розповідь.  Закон України «Про пожежну безпеку».
Усі багатства країни слід пильно оберігати від вогню. Запобігання пожежам і активна боротьба з ними є важливим державним завданням.
17 грудня  1993 року Верховною Радою України було прийнято і введено в дію Закон України “ Про пожежну безпеку ”, у якому зазначено, що гарантування пожежної безпеки є невід’ємною частиною державної діяльності щодо охорони життя та здоров’я людей, національного багатства і навколишнього природного середовища.
Цей закон визначає загальні правові , економічні та соціальні основи дотримання пожежної безпеки на території держави, регулює відносини державних органів, юридичних і фізичних осіб у цій галузі незалежно від виду їх діяльності та форм власності.
Пожежна безпека повинна забезпечуватись шляхом проведення своєчасних організаційних, технічних та інших заходів, спрямованих на запобігання пожежам, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі її виникнення, створення умов для швидкого виклику пожежних підрозділів та успішного гасіння пожеж.
Аналіз статистичних даних про пожежі в світі свідчить, що їх кількість щороку збільшується. У 1996 році по Україні виникло 9446 пожеж, загинуло 838 громадян, з низ – 37 дітей. Кожні 5 хвилин відбувається пожежа, матеріальні збитки від вогню обчислюються мільйонами гривень.
3.    Бесіда про причини виникнення пожеж.
-          Які ви можете назвати основні причини виникнення пожеж?
Характерною особливістю сучасного життя є наявність газових комунікацій, великої кількості електричних приладів, предметів побутової хімії. Все це створює підвищену пожежну небезпеку, особливо при порушенні громадянами вимог Правил пожежної безпеки. Про це свідчать аналізи причин виникнення пожеж.
У повсякденному житті недотримання елементарних норм і правил пожежної безпеки призводить до гірких наслідків: травм, опіків, матеріальних збитків...  Але найстрашнішим наслідком пожеж є загублені людські життя. Сотні травмованих людей, людей, які одержали різні ступені опіків під час пожеж, на все життя залишаються каліками. Через помилки дорослих жертвами вогню стають і діти.
У більшості випадків причинами виникнення пожеж є конкретні люди, їх легковажність, нехтування правилами пожежної безпеки, халатність і неуважність при користуванні електропобутовими приладами і вогнем.
Найбільш розповсюджені причини виникнення пожеж
§  необережне поводження з вогнем;
§  порушення правил будови та технічної експлуатації електричного устаткування
( експлуатація несправних чи саморобних електричних приладів, коротке замикання, залишені без нагляду ввімкнені електричні прилади);
§  порушення правил пожежної безпеки при пічному опаленні ( несправні димарі);
§  пустощі дітей з вогнем ( запалювання паперу, стружок, легкозаймистих речовин);
§  газові розряди та атмосферна електрика;
§  недотримання правил пожежної безпеки при користуванні газом ( залишені без нагляду ввімкнені газові прилади, сушіння білизни над газом та ін. ) ;
§  підпалювання ( через необережність, незнання правил пожежної безпеки )
§  несправність або неправильна експлуатація електроустаткування, електропобутових приладів, газових плит;
§  вмикання до однієї розетки побутових приладів великої потужності;
§  розігрівання лаків і фарб на відкритому повітрі.
§  Користування саморобними електрогірляндами для ялинки, запалювання хлопавок, бенгальських вогнів поблизу хвої, використання легкозаймистих маскарадних костюмів з паперу та вати.
4.    Бесіда про можливі випадки пожежі з вини дітей.
-          Чи можуть діти спричинити пожежу?
-          Як цьому можна запобігти?
5.        Підсумок.
-          Назвіть основні причини виникнення пожеж?
-          Назвіть випадки, коли у пожежі винні діти?

Немає коментарів:

Дописати коментар